سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باردیگر محرم می رسد وما همراه وهمنوای کاروان کربلا می شویم واز مدینه تا کربلا گام به گام با سالار شهیدان راه می پیماییم واین نه فقط یک بزرگداشت صرف ونه یک همدردی تنها بلکه یک درس آموزی مدام از سفری است که به اندازه یک تاریخ درس ودرد وعبرت با خود دارد.

 امروز یکی از شبهاتی که برخی درباره بزرگداشت عاشوراء وتکرار هر ساله ان مطرح می کنند، این است که چه سودی برای امروز ما دارد ؟به فرض قرن ها پیش امام حسین ویارانش مظلومانه کشته شدند تکرار مدام این موضوع حلال کدام مشکل ماست ؟

مطرح کنند گان این سئوالات دو دسته هستند دسته اول جوانانی که واقعا دغدغه ذهنی دارند واین سئوال مثل خیلی از پرسش ها در ذهنشان ایجاد می شود ودر پی حقیقت ویافتن جواب هستند ودسته دوم کسانی که سئوال را بهانه قرار داده اند ومقاصد سیاسی را دنبال می کنند.

 کسانی که از مکتب امام حسین ضربات سختی را خورد ه اند و این گونه می خواهند نام ویاد عاشوراء را در جامعه وجهان کمرنگ کنند که  دوطیف سیاست مداران جهانی واذناب فکری آنها تحت عنوان روشنفکر وغیره جزو دسته دوم هستند .

دسته دوم با بحث وگفتگوی منطقی قانع نمی شود چون اساسا مشکل این ها عملی است نه علمی اما برای روشن شدن مساله برای  دسته نخست نکاتی را مطرح می کنیم

اول این که بزرگداشت نام ویاد امام حسین بزرگداشت یک رویداد تاریخی نیست بلکه بزرگداشت یک مکتب زنده است و تکرار یک معرفت وبینش است ما معتقدیم که روح وجان دین اسلام بازگشت به دوعنصر اساسی توحید وعدالت دارد وحرکت امام حسین عصاره ونماد ونمود این دو حقیقت متعالی است ما عاشوراء را زنده نگه می داریم تا همیشه وهمه نسل هامان یاد شان باشد که گوهر اسلام ودین چیست ؟وسرمشق دینداری حقیقی کدام شخص است ؟

در واقع از آنجا که بعد از رحلت حضرت رسول تفسیر ها وتاویل های مختلف از دین شد که تا به امروز هم ادامه دارد برخی دین ظاهر گرای توجیه گر ظلم وستم را ترویج کردند برخی دین را خلاصه در احکام عبادی کردند ودین بی تفاوت به انسان وسرنوشت او را تبلیغ کردند وتفاسیر دیگر ی که مطرح شد ه است .

و پاسداشت محرم به این معنا ست که ما الگو ی خود را درمیان گم نکنیم و نادانان عالم نما مکاتب انحرافی را به نام اسلام به خورد مان ندهند وسیاست بازان، دین قلابی توجیه گر ظلم را به جای حقیقت به قلب ما غالب نکنند ،بدانیم که حسین علیه السلام وکربلا عینیت اسلام است.

 وبدانیم که توحید در کنار عدالت هستند بدانیم که ایمان وعزت مومنانه هیچگاه با ظلم وزور وتزویر جمع نمی شود بدانیم که جهاد ادامه و مکمل حج است وامر به معروف ونهی از منکر ثمره ولازمه غیر منفک نماز است که در قرآن  فرمود( ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر )

حسین علیه السلام در واقع جان محمد صلوات الله علیه است که در زمانه تحریف والتقاط ظهور کرده تا به مسلمانان  مسلمانی حقیقی را بیاموزد که پیامبر فرمود (حسین منی وانا من حسین ) حسین از من است ومن از حسین

دراین باره باز سخن خواهیم  گفت انشا الله

 






تاریخ : دوشنبه 91/8/22 | 2:4 عصر | نویسنده : مرتضی زارعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.